Vi kan åstadkomma exakt vad vi vill

Att åstadkomma en dröm kan vara svårt. Men vet ni vad det bästa är?
Att ingen dröm är omöjlig.
Vad är eran dröm?
Jag har så många drömmar och mål som jag vill uppnå
men en utav dom är att kunna förändra världen.
Jag menar inte miljömässigt eller att alla ska sluta kriga eller något sånt.
Det behöver inte alls vara något stort, utan bara att
påverka människors sätt att se på saker och ting.
Ändra uppfattning om något. Jag vill vara med och skapa förändringar i världen.
Jag har inte siktiat in mig på något speciellt, men att det kommer att ha att göra med rättvisa är en sak jag är säker på.

Jag är helt övertygad om att jag,
du eller någon annan kan påverka en människas åsikt.
Vem det än är och vad det än handlar om.
En människa föds inte med en åsikt eller ett sätt att tycka, det är uppväxten och omgivning som skapar våra åsikter eller sätt att tycka.
I vår omgivning tycker väldigt många olika, och man bestämmer sig för att "Såhär tycker jag, det här låter bra".
Vem som helst kan påverka vad som helst.
Det behöver inte alltid vara posetivt.
T.ex att kunna bli övertygad att göra saker som är emot lagar etc..
Men visst är det coolt?
Det här är min teori, och ska jag sammanfatta den här långa texten ovan med en enda mening gör jag det såhär.

Vi kan åstadkomma exakt vad vi vill.

kanske vore något ;)


Kommentarer
Postat av: wiictoria

du är rolig du :O

2009-01-17 @ 20:14:01
URL: http://wickipedia.blogg.se/
Postat av: A M A N D A

sant så sant.

Ha en mysig lördags kväll!

2009-01-17 @ 20:57:34
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: I Z Z A H - S V A R A R

jo :D så va gör du nuh då ?

2009-01-17 @ 21:01:03
URL: http://izzah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0