Varför jag eventuellt ska byta till Nya Munken. Svar till anonym.



"varför vill du byta tillbaka till munken (ewventuelllt) och varför till en annan klass? ;)"

Kan förstå att det är flera utav er därute som undrar varför jag eventuellt ska byta skola, så därför tar jag det i ett inlägg istället för att svara i kommentar.
Jag gick ju på Munken tidigare och sen valde jag att byta till Folkunga.
Sen dess har det gått upp och ner som en berg-och-dalbana.
Ena dagen har jag varit glad att jag har bytt till Folkunga, och andra dagen ångrar jag djupt att jag bytte.
Allt har blivit mycket svårare sen jag började på folkunga.
Men det tog mig enda tills nu att förstå att det inte berodde på själva skolan Folkunga.
Det har hänt så mycket som har tyngt ner mig, som olyckan "han" etc..
Det har gjort att jag har halkat efter ganska mycket i skolan och därmed bara ha velat ge upp eller börja om på nytt.
För några veckor sen när jag kände att allt var som mest hopplöst på folkunga kontaktade vi Munken och dom svarade att det fanns folk före mig i kön och det är inte stor sannorlikhet att någon slutar mitt i en termin.
Jag hade därmed inget alls hopp om att få en plats på Munken, så jag bestämde mig för att jag skulle fortsätta att kämpa för att det skulle bli så bra som möjligt på Munken.
Och så fort jag verkligen började göra allt jag kunde och verkligen låg i och pluggade så visade det resultat.
Allt kändes mycket bättre och jag fick sån glädje i mig av att jag faktiskt kunde och att det var möjligt.
Det var då, då det gick jättebra som jag fick reda på att jag hade fått en plats på Munken.
Så nu står jag här idag. Med två altenativ, två skolor, och två helt olika möjligheter.
och jag ska fan i mig välja rätt!

Jag har kommit alla på Folkunga så jävla nära så jag vet inte om det är möjligt att jag bara ska lämna dom sådär.
Ni är guldvärda!

Kommentarer
Postat av: leila

Du kommer nog välja rätt vad som än händer :) Lycka till!

2009-01-27 @ 18:41:44
Postat av: wiictoria

du är guldvärd &jag är lycklig över ditt beslut<3

2009-01-28 @ 22:43:33
URL: http://wickipedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0