Freedom Writers

... är en film som definitivt är värd att se!
Hela filmen berörde mig något så otroligt
och jag nu vill jag ingenting annat
än att förändra hela världens åsikter och syn på svarta.
Vet ni vad det lustiga är? Att det vi förväntar oss mest av, vuxna.
Det är dom som oftast har den här rasistiska
bilden av svarta människor.
Ibland verkar det som att dom vuxna lever kvar på 1960 talet
och har åsikter liknande Hitler. Att alla ska vara renrasiga o.s.v..
Jag försöker inte komma fram till att alla vuxna är
nazister eller har en politiskt nazistisk syn på allt.
Men det är så många som tänker i dom här banorna!
Speciellt alla pensionärer, dom klagar ständigt på
"dagens ungdommar" och de verkar tro
att de svarta människorna har förstört våran värld.
Om vi vita nu är så bra och starka som många
pensionärer verkar tycka så skulle vi aldrig låtit några
människor kunna förstöra vårat samhälle
för att dom har en annan hudfärd.
Många verkar se de färgade som en annan sort av individer,
inte som en människa. Och om det var en människa en annan sort.
Men det är en person som föds med exakt
samma förutsättningar som vilken annan människa som helst.
Men den har en annan hudfärg, precis som vi får när vi solar.
Jag solade solarium idag, och nu har jag blivit brunare.
Har jag förstört jorden nu?
Visst kan jag inte blunda för att större delen av all
kriminalitet begås av färgade människor.
Men skulle jag bli behandlas så respektlöst som vissa utav de färgade blir, 
så skulle jag också råna en affär 
eller vara med i ett gäng där jag kände en slags samhörighet.
Se filmen så kommer ni nog hänga med i svängarna lite mer.
 


En suverän låt som är med i slutet av filmen!

Kommentarer
Postat av: Charlotte Strandlén

Jag sa ju att den är gudomlig! :)

2009-01-14 @ 20:06:35
URL: http://charlottestrandlen.webblogg.se/
Postat av: jennifer

gud vad bra skrivet, För det stämmer, sant så sant ;')

2009-01-14 @ 20:24:58
URL: http://metrobloggen.se/jennnifer
Postat av: linnea

jaha okej :)

jag tränar bara på gym för att se till att man slipper skämmas under sommaren 2009 :)

2009-01-14 @ 20:59:08
URL: http://nejas.blogg.se/
Postat av: wiictoria

jag solade idag. har jag förstört världen nu? fan vad söt emma <3

2009-01-14 @ 21:39:32
URL: http://wickipedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0