Svar på kommentar till anonym!

såhär skrev anonym : Undrar om du skulle kunna hjälpa mig med en sak..
Min bästa vän har träffat min kille i smyg och skrivit intima sms till honom utan att berätta det för mig. Jag fick reda på det här i tisdags och då kom det också fram att dom har kysst varandra. Vad ska jag göra? Både min bästa vän och min kille ber om förlåtelse och säger att dom ångrar det. Ska jag ge dom en till chans? jag älskar båda för mycket för att förlora dom.. Skulle vara jättehyggligt om du svarade och hjälpte mig...


Den här kommentaren blev jag bara allmänt ledsen av!
Men såklart att jag ska ge dig mina bästa råd till att gå til väga med det här!

Något som jag har märkt dom senaste månaderna är att vår befolkning här på jorden verkar tro att dom kan göra vad dom vill utan konsekvenser.
Både ni och jag vet att världen inte funkar så! Varför tror ni att vi sätter folk bakom galler när dom har mördat någon?
Varför tror ni att vi ger folk böter när dom kör rattfulla? Varför tror ni att ungar får utegånsförbud när dom gjort något dumt?
För att vi ska lära oss av våra misstag. Det spelar ingen roll om dom säger att dom ångrar sig!
Gjort är gjort!
Du måste visa att dina närmaste inte kan behandla dig hur som helst. Även om dom ångrar sig så mycket så att dom skulle kunna ligga framför dig och kyssa dina fötter!

Se det som ett tecken på att någon utav dom faktiskt tvivlar på eran relation till varandra.
Se det som en varning. Är någon kapabel till att svika någon medvetet en gång kan den alltid göra det två gånger.
Jag antar att din bästa vän och din pojkvän visste innan att det inte var okej för dig att dom skulle gå bakom ryggen på dig.
Då har dom alltså tänkt på det här medans dom har skickat sms till varandra, träffats i smyg, och till och med kysst varandra.

Jag förstår att det kan vara hur svårt som helst att bara släppa taget om dom man älskar när man innerst inne vill ha dom kvar. Men här får du tänka efter om du ska prioritera hjärna eller hjärta först.
Visst skulle du kunna ge dom båda en andra chans, men hur skulle du någonsin kunna lita på någon utav dom igen?
Ni skulle kunna bygga upp en ny stark vägg av tillit, så som det var innan.
Men den förra väggen kunde dom ju riva, varför skulle dom inte kunna riva den här också?
En relation utan tillit är som att skriva blogg utan tillgång till internetuppkoppling.

Det funkar inte. Satt jag i din sits skulle jag absolut inte ta tillbaka min pojkvän utan kasta han långt åt helv*te!
Min bästa vän skulle jag sluta träffa ett tag och sedan bara återgå till att vara bara vänner.
ÅtergåSåna vänner som man kanske träffar någon gång ibland, berättar något skvaller för och sen inget mer med det.
Hon är inte värd en plats som din bästa vän när hon har gått bakom din rygg och en kille framför eran vänskap!
Förlåter du båda, glöm då isåfall inte att sätta konsekvenser, och ha begränsad tillit.
Du vet aldrig när det händer igen!
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: renate

så jävla bra skrivet emma, håller me dig :)

2009-02-20 @ 15:42:18
Postat av: A M A N D A - F A L K

ååh så hemskt, skulle ha svårt att klara av det. men vad bra du skriver!

Hoppas du får en underbar start på helgen!

2009-02-20 @ 21:16:26
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: emma sv:

svar renate: tack, ja det är ju faktiskt så :)

2009-02-21 @ 13:01:05
URL: http://sjoiis.blogg.se/
Postat av: emma sv:

Amanda svarar i din blogg! :)

2009-02-21 @ 13:01:25
URL: http://sjoiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0