I CAN'T STAND YOU

Visst kan man ge kritik på olika sätt?
Det finns två olika sorter att ge kritik enligt mig.

Den första är att en person säger en åsikt som ett råd, för att hjälpa till.
Exempel : "du borde nog trappa ner lite på dom långa texterna i din blogg, för nu när du skriver så långt blir det lätt att man hoppar över läsandet och bara kollar på bilder."

jag läste det i en blogg, och det tyckte jag lät som riktigt vettig kritik, personen ville komma med någon kritik som kunde hjälpa bloggaren.

Det andra sättet att ge kritik är att hacka ner på någon.
Inte för att hjälpa den andra, utan bara för att den andra ska känna sig dålig.
Det kommer inte leda nå vart (antagligen) , om man bortser från att personen kan bli sårad.
Exempel : " du ser ut som ett jävla svin och alla hatar dig, du är översminkad och fet"

Såg kommentaren på bilddagboken.
Om någon kommenterade så på min bilddagbok skulle jag nog först inte ta åt mig och tänka att det var någon som var avundsjuk eller något liknande, men enda så sätter det sig nog där senare.

Och sen tycker det är helt okej att kommentera anonymt om man ger kritik på ett sånt sätt som det första.
D.v.s om man har någon vettig kritik att komma med.
Annars om man bara vill säga massa dåliga saker som inte är till någon hjälp alls.

Aja gör som ni vill, kommentera dumt och sårande om ni vill, bara att hoppas att dom som ni gör det till inte tar åt sig.
Men när ni ska göra det, tänk då att era kommentarer kan sitta jävligt länge och förstöra många dagar i personens liv.

Och oftast kommenterar man nog så bara för att man är avundsjuk, men är ni så avundsjuka så att det kan förvandlas till hat ?



s is the shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0